TCL’nin Hızla Yükselişi
TCL, 2024’ün dördüncü çeyreğinde gösterdiği performansla dikkat çekiyor. Counterpoint Research verilerine göre, TCL, premium TV sevkiyatlarını yıllık bazda iki katından fazla artırarak pazar payını yüzde 20’ye çıkarmayı başardı. Aynı dönemde LG’nin pazar payı ise yüzde 19’a gerileyerek, sektördeki yerini kaybetmeye başladı. Bir yıl önce, 2023’ün dördüncü çeyreğinde LG’nin pazar payı yüzde 26, TCL’nin ise yalnızca yüzde 12 seviyelerindeydi.
Samsung’un Durumu
Samsung, premium TV pazarındaki liderliğini sürdürüyor. Ancak şirketin pazar payı da son dönemde gerilemiş durumda. 2023’te yüzde 41 olan pazar payı, 2024’ün son çeyreğinde yüzde 29’a düşerken, Samsung hâlâ TCL’nin 9 puan önünde bulunuyor.
Hisense’in İlerlemesi
Premium TV pazarındaki büyümeden yalnızca TCL değil, Çinli rakibi Hisense de faydalandı. Hisense, pazar payını yüzde 10’dan yüzde 16’ya yükselterek büyük bir sıçrama gerçekleştirdi.
Premium TV Segmentinin Genişlemesi
Premium TV kategorisinde OLED ve üst düzey LED panellerin yanı sıra, QD-MiniLED, QD-LCD, NanoCell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED ve MicroLED gibi yeni teknolojiler de yer alıyor. Counterpoint Research verilerine göre, bu segment 2024’ün son çeyreğinde yıllık bazda yüzde 51 oranında büyüme göstererek rekor kırdı. Özellikle Mini-LED LCD TV’ler, yıllık bazda yüzde 170’in üzerinde bir artış gösterdi.
TCL’nin Genel TV Pazarındaki Yükselişi
TCL, sadece premium TV segmentinde değil, genel TV pazarında da yükselişini sürdürüyor. 2022’de global TV sevkiyatlarında LG’yi geride bırakmıştı. Hisense, 2023’te LG’yi geçerek üçüncü sıraya yükseldi. Samsung, toplam TV sevkiyatlarında hala lider konumda, ancak TCL ile arasındaki fark yalnızca 2 puan.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI